Українська мова та література, I сесія
Статус | Дата проходження | Час проходження | Кількість питань в тесті | Кількість відповідей взагалі | Кількість правильних відповідей | Тестовий бал по не переведеній шкалі | Рейтингова шкала від 100 до 200 балів (це ваш результат) |
Пройдений | 01.01.2011 | 19:37:57 | 61 | 61 |
36 |
57 |
154.5 |
№ | Питання | Відповідь | Тестовий не переведе- ний бал | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7. (1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному – взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова – це не/наче душа, яка ходить навшпиньках У переносному значенні вжито в тексті виділене слово | Г. ходить навшпиньках | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Фразеологізмом є вислів | Це неправильно: А. багатоголосся душі Правильна відповідь: Б. відкривається шлях | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Окремо в цьому тексті пишуться слова | Це неправильно: Б. від/тепер Правильна відповідь: В. на/певно | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Іменник виділено в словосполученні з тексту | А. починається з колискової | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Вставне слово вжито в реченні | В. четвертому | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Складним є речення | Г. п’яте | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Пунктуаційну помилку допущено в реченні | Це неправильно: Б. другому Правильна відповідь: В. третьому | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку | Б. громадянс..ка позиція, здаєт..ся в оренду | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку | А. виконувати реч..тативом, промовиста ц..тата | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Граматичну помилку допущено в словосполученні | В. барвистих ярмарок | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Суфікс -ев- має прикметник, утворений від слова | Це неправильно: Г. кварц Правильна відповідь: Б. груша | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Правила вживання лапок дотримані в уривку з афіші | Це неправильно: А. Творчий колектив «Національної опери України» ім. Т. Г. Шевченка запрошує на прем’єру балету Сергія Прокоф’єва «Ромео і Джульєтта» Правильна відповідь: Д. Запрошуємо мешканців і гостей Дніпропетровська на концерти Будинку органної та камерної музики. У новому залі з дивовижною акустикою встановлений механічний орган німецької фірми «Зауер», який має 2074 труби | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 | Граматичну помилку допущено в рядку | Б. більш вищий пагорб | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 | Граматичну помилку допущено в реченні | Це неправильно: А. Що вища культура народу, духовна та матеріальна, то вища й міцніша позиція його мови Правильна відповідь: Г. Остап Вишня палко захоплювався та змальовував на сторінках своїх творів дивовижну українську природу | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 | Правильну відмінкову форму числівника сімсот дев’яносто вісім наведено в рядку | Це неправильно: Д. М. в. (на) семисот дев’яноста вісьмох Правильна відповідь: Г. Ор. в. сьомастами дев’яноста вісьма | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 | Прочитайте реченя. І радісн(1)о, що Київ наш осін(2)ій, Хоч довгу путь у світі перейшов, Весь у труді, в натхнен(3)і, у горін(4)і, Весь на риштован(5)ях нових будов! Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, окрім | А. 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 | Правильно утворено форму 3-ої особи множини від інфінітива | Це неправильно: Г. сідати – сидять Правильна відповідь: Д. губити – гублять | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 | Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати | Це неправильно: А. заступивши темрявою небо Правильна відповідь: Г. і ринула стоголоса злива | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 | Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка | Це неправильно: Г. джерельце, льодовий, щільний Правильна відповідь: В. єднання, сором’язливість, щирість | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні | Б. Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем? | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 | Частка не пишеться окремо у варіанті | Це неправильно: Д. говорити не/правду Правильна відповідь: Б. не/здужати всіх завдань | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22 | Спонукальним є речення: | Б. За правду, браття, єднаймось щиро. | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 | Підкреслена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка | Б. садочок, футболіст, дивина | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24 | З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові.
| Ваша відповідь: 1Г 2Б 3А 4Д
| 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25 | З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
| Ваша відповідь: 1А 2Г 3Д 4Б
| 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26 | Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.
| Ваша відповідь: 1А 2Д 3Г 4Б
| 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27 | З’ясуйте вид поданих простих речень.
| Ваша відповідь: 1Б 2В 3Б 4Г
| 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28 | Доберіть замість пропусків потрібні слова.
| Ваша відповідь: 1А 2В 3Д 4Б
| 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29 | Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання 29–36. (12–17) Він був найбіднішим за життя, а став найдорожчим сьогодні художником. Чи сподівався будь-коли ван Гог, що досягне такого успіху, що його роботи купуватимуть? Вінсент запевняв: «Роль, яку я відігравав чи відіграватиму, завжди залишиться другорядною». Він щиро вирішив творити мистецтво заради мистецтва. Без жодних меркантильних інтересів… Зрештою, він і не міг ними керуватися – так відкрито він бачив природу. (18–32) 1885 року, після виснажливих тренувань і праці в багатьох техніках живопису, Вінсент виставляє на продаж одну з картин. Вона, за його словами, була настільки вдалою, що він «не зміг її продати», – художник просто подарував полотно. Ван Гог, свідомо присвятивши своє життя живопису, у який був несамовито закоханим, працює не в порожнечу: «Я знаю, що я хочу вкласти у свої картини, і намагатимусь цього досягти навіть ціною життя, тому що мене надихає абсолютна віра в мистецтво». І живописець самовдосконалюється, розвиває в собі енергію й думку. Він знає, що відчуває красу, сутність речей, і йде вузькою, але усвідомленою стежкою, аби постійно розвивати те відчуття, розкриватися всесвітові якомога більше. Вінсент відтворює своє бачення світу для того, аби зробити його чистішим, наблизити до первісного стану. 1882 року ван Гог пише: «Я хочу робити такі картини, які зворушать багатьох людей. А для цього треба писати не покладаючи рук, без зупинок, без сподівань на земні блага, без жалю до себе». Так, він ставився до всього пристрасно, проте йому була притаманна жорстка творча самодисципліна. (33–38) З дитинства ван Гог прагнув іншого, по-справжньому духовного життя, ішов своїм, загадковим шляхом. Надмірна серйозність і нелюдимість хлопця вкупі із захопленням природою та вибухами пристрасної ніжності до близьких – свідчення його пошуків досконалого світу у світі недосконалому. Дитина й дорослий митець були єдиною енергетичною істотою, яка прийшла до нашого світу (39–45) Вінсент створював полотно легко. Він справді набив руку старанними, наполегливими й самозреченими вправами. Очевидці розповідають, що митець писав постійно й безперервно. Ван Гог просто завалював майстерню полотнами, був машиною (як сам себе називав) з виробництва картин… І всюди Вінсент не зраджує свого бачення – сміливо й вільно зафарбовує полотно, виплескуючи на нього енергію й відображаючи суть речей, їхні енергетичні форми. Найбільше в мистецтві художник цінує реалізм. Непідробний. (46–53) Ван Гог відсторонювався від власних творів. Він давав їм жити самостійним життям. Немає часу та й просто нерозумно зосереджуватися на матеріальних речах. Увагу треба приділяти природі, якій Вінсент віддається цілком, особливо під час роботи над картиною. Живопис. Живо писати. Вінсент же пише яро – сама бачена ним природа малює його рукою, відтворюючи саму себе на полотні (не дивно, що його картини випромінюють не лише три виміри, а й інші, загадкові й неприйнятні для звичайної людини). Може, ще й тому Вінсент за дев’ять років написав понад 800 полотен – рекордна для такого відтинку часу кількість. (54–60) Цікава історія творів митця. Він залишав безліч полотен у всіх кутках Голландії, Бельгії, Франції – скрізь, де працював. Забував, не встигав забрати, не міг забрати… І тоді з його полотнами творилися дивні речі: їх спалювали, не вбачаючи в них жодної цінності, картини тачками возили халамидники, розпродуючи їх по десять центів за штуку, з них обдирали фарбу й повторно писали на них, полотна використовували як циновки, мішені, ними прикрашали горища й затуляли дірки курників. (61–64) Чому Вінсента ван Гога не визнали за життя і ще довго не визнавали після смерті? Тому що він, як і інші великі люди, як і інші самобутні постімпресіоністи, випередив час! Енергетика ван Гога просто шалена. Люди ж не володіли тоді тим рівнем енергетичної вібрації, аби сприймати її, а тим більше – цінувати. (65) Зараз вони її цінують. За В. Терещенком, журнал «Політика і культура» | Це неправильно: В. узяти в руки Правильна відповідь: Г. собаку з’їсти | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30 | Слово, виділене у вислові «Вінсент же пише яро» (рядки 49–50), ужито, щоб | В. підкреслити яскравість і пристрасність його манери | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31 | У тексті немає мікротеми | В. спадщина митця в музеях світу | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32 | Принцип «творити без жодних меркантильних інтересів» ілюструють усі фрагменти тексту, окрім | А. На серйозних аукціонах подекуди виникають підозри щодо справжності картин видатних художників (рядки 1–2) | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
33 | Висновком, що випливає з інших поданих суджень, є | Це неправильно: Г. Вінсент за дев’ять років написав понад 800 полотен – рекордна для такого відтинку часу кількість (рядки 52–53). Правильна відповідь: В. Він ставився до всього пристрасно, проте йому була притаманна жорстка творча самодисципліна (рядки 31–32). | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
34 | На думку автора тексту, по-справжньому оцінити твори Ван Гога можна, | Б. зрозумівши високу енергетику його полотен | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
35 | Ідею тексту висловлено в рядку | В. Художник, як і інші самобутні люди, випередив свій час. | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
36 | Стиль тексту – | Це неправильно: Б. художній Правильна відповідь: Г. публіцистичний | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
37 | Словами «Зажурилась Україна» починається | Це неправильно: Б. балада Правильна відповідь: В. історична пісня | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
38 | Про київського князя Святослава («Слово про похід Ігорів») йдеться в рядку | Г. «Ізронив злоте слово, з сльозами змішане» | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39 | Автором байки «Бджола та Шершень» є | Д. Григорій Сковорода | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 | Автором першого твору нової української літератури є | Б. Іван Котляревський | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
41 | «Ваша «Маруся» так мені про Вас розказала, що я Вас навиліт знаю», - написав Тарас Шевченко | Г. Григорієві Квітці-Основ’яненку | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
42 | Заклик «і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь» є в творі | Д. «І мертвим, і живим...» | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
43 | Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки твору | Це неправильно: Б. «Чорна рада» Правильна відповідь: Г. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
44 | П’єса «Хазяїн» є ідейно-тематичним продовженням твору | Це неправильно: Г. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Правильна відповідь: В. «Сто тисяч» | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 | Датан, Авірон, Азазель є персонажами твору | Д. «Мойсей» | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
46 | Звертання «Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки – смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись» адресоване | Це неправильно: Г. Офіцерові («Катерина») Правильна відповідь: Б. Лукашеві («Лісова пісня») | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
47 | Іван Дідух є центральним персонажем твору | Це неправильно: А. Ольги Кобилянської Правильна відповідь: Д. Василя Стефаника | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
48 | Батьковою настановою «Тому роду нема переводу, в котрому браття милують згоду» нехтують сини у творі | Це неправильно: А. «Кайдашева сім’я» Правильна відповідь: Г. «Вершники» | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
49 | У рядках Так ніхто не кохав. Через тисячі літ лиш приходить подібне кохання поет використав | Г. гіперболу | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
50 | Із гаслом «Хай живуть зайці!» на полювання вирушав автор твору | Це неправильно: А. «Тигролови» Правильна відповідь: Д. «Мисливські усмішки» | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
51 | Тематично близьким до вірша «Два кольори» є твір | А. «Пісня про рушник» | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
52 | На тлі Другої світової війни розгортаються події твору | Це неправильно: А. «Я (Романтика)» Правильна відповідь: Д. «Україна в огні» | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
53 | Мотив трагічної внутрішньої роздвоєності центрального персонажа наявний у творі | Це неправильно: В. «Лісова пісня» Правильна відповідь: Д. «Я(Романтика)» | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
54 | Період культу особи Сталіна є історичним тлом твору | Це неправильно: А. «Я (Романтика)» Правильна відповідь: Г. «Тигролови» | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
55 | Рядки І радісним буремним громом Спадають з неба блискавиці, Тарасові провісні птиці – Слова шугають над Дніпром є в творі | Б. «Сто років, як сконала Січ» | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
56 | Рядки На межі двох епох, староруського золота повен, Зазгучав сонценосно твій сонячно-ярий оркестр адресовані | Це неправильно: Д. Лесі Українці Правильна відповідь: Г. Павлові Тичині | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
57 | Установіть відповідність між назвою та автором твору
| Ваша відповідь: 1Д 2А 3Г 4Б
| 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
58 | Установіть відповідність між назвою та персонажами твору
| Ваша відповідь: 1Г 2А 3Г 4В
| 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
59 | Установіть відповідність між жанром і назвою твору
| Ваша відповідь: 1Д 2Г 3В 4Б
| 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
60 | Установіть відповідність між псевдонімом і справжнім прізвищем письменника
| Ваша відповідь: 1Б 2Г 3Д 4А
| 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
61 | Власне висловлювання. Підтримайте або спростуйте думку: «Без ядра горіх ніщо, так само, як і людина без серця». | Завдання з розгорнутою відповіддю. Ви можете набрати за це питання від 0 до 24 тестових балів. Нижче подана таблиця з кінцевими результатами тесту, в залежності від кількості імовірно набраних балів за це питання. Памятайте: в основному результаті тесту припускається що ви набрали 12 балів (якщо ви відповіли "Продовжити", на це питання).
| 12 |